بازار لوله، اتصالات و شیرآلات ایران
بازار لوله، اتصالات و شیرآلات ایران
شیر حمام

راه های تشخیص شیر حمام با کیفیت

راه های تشخیص شیر حمام با کیفیت

 

کیفیت شیر حمام، مهمترین عامل در زمان خرید شیرآلات حمام است. منظور از کیفیت، فاکتورهایی مانند دوام، مقاومت شیرآلات و سلامت آبکاری و … است که در بلند مدت به نفع اقتصاد خانواده تمام می شود. متاسفانه عوامل مربوط به کیفیت همیشه با چشم قابل شناسایی نیستند. اما خوشبختانه بی کیفیت بودن شیرآلات، نشانه هایی دارد که می توان با تکیه بر آنها، در انتخاب شیر حمام دقیق تر عمل کرد. در این مقاله چند نشانه یک شیر حمام بی کیفیت بررسی شده است.

انواع شیر حمام

با پیشرفت تکنولوژی تولید شیرآلات ساختمانی، انواع شیرآلات در طرح ها و با آبکاری های متنوع به بازار عرضه می شوند. مدل های کلاسیک پیچی به مرور به شیرآلات اهرمی تبدیل شدند که آن ها هم کم کم جای خود را به شیرآلات هوشمند می دهند. در این میان شیرآلات حمام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انواع شیر حمام در آبکاری های مختلف، انتخاب را برای کاربران به امری پیچیده تبدیل کرده اند. قیمت شیرآلات حمام نیز دامنه قیمت شیر حمام ارزان تا لوکس را پوشش می دهد. تشخیص یک شیر حمام با کیفیت از شیرآلات دوش بی کیفیت در انتخاب بهترین شیر حمام تاثیر گذار است. در ادامه با نشانه های شیر حمام بی کیفیت آشنا خواهید شد.

شیر حمام

راه های تشخیص شیر حمام بی کیفیت:

1- اگر شیر حمام، گارانتی معتبر نداشته باشد

شیر حمامِ باکیفت قطعاً دارای گارانتی معتبر است. اگر فروشنده ای همراه با محصول مورد نظر شما گارانتی معتبر ارائه نکرد، از خرید خودداری کنید. گارانتی شیرآلات بهداشتی به طور میانگین 5 ساله است. خرید شیر حمام بدون گارانتی دارای ریسک است و اگر حتی در مدت کوتاهی پس از خرید مشکلی برای شیرآلات دوش شما پیش بیاید، باید برای تعمیر و یا تعویض آن هزینه کنید.

2- اگر علم دوش (علم یونیکا) گارانتی معتبر نداشته باشد

علم دوش یا علم یونیکا در انواع مدل های علم دوش دوکاره و علم دوش تک کاره به بازار عرضه می شود. قیمت علم دوش با توجه به جنس، دو حالته و یا تک حالته بودن و نوع آبکاری آن متفاوت است.

به دلیل تنوع بسیار گسترده تولیدکنندگان علم یونیکا، کیفیت آنها بسیار متفاوت است. جهت کاهش احتمال خرید نامناسب، بهترین راه حل، خرید علم دوشی است که دارای گارانتی باشد.

علم دوش

3- اگر وزن شیر حمام بیش از حد سبک باشد

اگر شیر حمام مورد نظر شما به نظر زیادی سبک می آمد به کیفیت آن شک کنید. البته این بدان معنی نیست که تمام شیرهای حمام سَبُک، بی کیفیت هستند. بلکه در این مرحله، نیاز به بررسی بیشتر جنس و گارانتی شیر حمام است تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که جنس شیرآلات برنجی است و همراه با آن ها گارانتی معتبر ارائه می شود، به احتمال زیاد کیفیت مناسبی دارند. البته که استاندارد بودن آلیاژ شمش برنج که ماده اولیه شیرآلات بهداشتی است با چشم و بدون آنالیز در آزمایشگاه قابل تشخیص نیست.

شیر حمام برنجی یا پلاستیکی؟

ممکن است در نگاه اول میان یک شیر حمام برنجی و یک شیر پلاستیکی از نظر ظاهری تفاوتی به نظر نیاید. اما در واقع شیر پلاستیکی بسیار کم کیفیت است. این نوع شیرآلات در اثر سرد و گرم شدن مداوم، به مرور ترک می خورد و می شکند. علاوه بر این، رنگ درخشان خود را بعد از مدتی از دست می دهند و کدر می شوند.در مقابل شیربرنجی در صورتی که از مواد اولیه استاندارد تولید شده باشد، بسیار با کیفیت است و دوام بالایی دارد. شمش برنج استاندارد حتما باید زیر 2.5 درصد سرب داشته باشد. 58 تا 60 درصد مس و 38 درصد روی نیز مواد اصلی آلیاژ برنج استاندارد هستند.

 

شیر حمام برنجی
آیا تمام شیر های سبک، بی کیفیت هستند؟

یکی از باورهای غلط در مورد شیرآلات حمام این است که سبک بودن آنها لزوماً نشان دهنده کیفیت پایین تر آنهاست. با اینکه وزن شیر حمام، عاملی است که می تواند به طور ضمنی اشاره به مساله کیفیت داشته باشد، صرفاً سبک بودن نشان دهنده بی کیفیت بودن نیست. برخی از شیرآلات حمام به صورت اکونومی طراحی شده اند. علی رغم کیفیت مناسب و استاندارد بودن جنس آن ها، در چهار چوب طراحی اقتصادی، میزان مواد اولیه به کار رفته در تولیدشان کمتر است. بنابر این زمانی که از جنس شیرآلات دوش مطمئن شدید، نگرانی ای در مورد وزن آن ها نداشته باشید.

قیمت شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

دامنه قیمت شیرآلات بهداشتی گسترده است. خرید شیرآلات به بودجه مورد نظر شما، میزانِ اهمیتِ کیفیت برای شما و سلیقه شما بستگی دارد. در واقعا این شما هستید که با بررسی صحیح و پرسیدن سوالات درست از فروشنده شیرآلات ساختمانی چه در فروشگاه اینترنتی و چه در مغازه، می توانید بهترین شیرآلات را خریداری کنید. انواع شیرآلات اهرمی، کلاسیک، توکار و … به صدها رنگ در بازار وجود دارد و انتخاب با شماست!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید