بازار لوله، اتصالات و شیرآلات ایران
بازار لوله، اتصالات و شیرآلات ایران

روش های مختلف برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ها در ساختمان

روش های مختلف برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ها در ساختمان

ایجاد شدن نشتی در لوله کشی آب ساختمان پس از مدتی باعث به وجود آمدن علائم نشتی لوله آب می‌شود. قیمت دستگاه نشت یاب لوله بالاست و بصرفه نمی‌باشد خودتان یک دستگاه برای نشت یابی تهیه کنید. شما می‌توانید برای رفع نشتی لوله آب از نیروی متخصص اینکار کمک بگیرید. نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب تا رفع ترکیدگی لوله همگی با کمک یک نیروی متخصص به راحتی انجام می‌شود.

ترکیدگی لوله آب در ساختمان

ممکن است شما نیز در منزل خود علائم نشتی لوله آب را مشاهده کرده باشید و به دنبالرفع نشتی لوله آب باشید. همان گونه که می‌دانید بدترین عاملی که می‌تواند بافت خانه را تخریب نماید ترکیدگی لوله آب در ساختمان است.

اگر یکی از لوله‌هایی که در داخل دیوار ساختمان رد شده است دچار ترکیدگی شده و نشتی پیدا کند، آب به مرور زمان در بین مصالح دیوار پخش شده و تمام مغز دیوار خیس می‌شود.

برای اینکه بتوانید به تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله خود پی ببرید، چند نکته مهم در خصوص نشانه های نشتی در لوله کشی ساختمان را برای شما عنوان می‌کنیم، که از طریق آن می‌توانید به سرعت به این موضوع پی ببرید.

اگر مبلغ قبض شما از اندازه معمولی خود فراتر رفت، متوجه این موضوع باشید که در قسمتی از منزل شما لوله‌ها دچار نشتی و ترکیدگی شده‌اند.
فشار آب اگر دچار افت ناگهانی شد از علائم نشتی و ترکیدگی لوله محسوب می‌شود.
شنیدن صدای چکه آب نیز می‌تواند برای شما به‌عنوان یک زنگ خطر برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله محسوب گردد.
از همه مهم‌تر نمزدگی در محیط خانه و احساس رطوبت در قسمت‌های مختلف آن به همراه چکه کردن آب از قسمت‌های مختلف از جمله دیوار و سقف می‌تواند از علائم وجود نشتی و ترکیدگی لوله محسوب شوند که پس از مشاهده این علائم توصیه می‌کنیم به تشخیص این نوع ترکیدگی‌ها اقدام کنید که در قسمت‌های بعدی روش‌های مختلف تشخیص را برای شما عنوان خواهیم کرد .

 

 

چگونه متوجه نشتی لوله‌های آب شویم؟ نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب چگونه است؟

اما همان گونه که بیان کردیم شما زمانی متوجه نشتی لوله های آب خانه خواهید شد که لکه‌های آب بر روی دیوار و یا سقف خانه نمایان شوند.

در این صورت در اولین قم باید به فکر یافتن نشتی باشد تا از گسترش مشکل جلوگیری شود. برای این منظور چند راهکار ار پیشنهاد می‌کنیم:

1. بررسی عدد کنتور آب

مهمترین روشی که می‌تواند با دقت بالا به شما کمک کند این است که به سراغ خواندن عدد کنتور آب بروید. برای این تست باید به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا تمامی راه های مصرفی آب همانند شیر، کولر، وسایل گرمایشی و… را بسته و مطمئن شوید که در داخل خانه هیچ آبی مصرف نمی‌شود. در این زمان عدد کنتور یا کنتور آب دیجیتال را یادداشت کنید.

حال 15 دقیقه صبر کنید. در این فاصله هیچ آبی نباید مورد استفاده قرار گیرد. بعد از این زمان مجددا عدد کنتور را قرائت نمایید.

شما با این کار متوجه خواهید شد که در بخشی از خانه نشتی وجود داشته و باید به منظور رفع نشتی لوله های آب خانه به دنبال محل این مشکل باشد.

2. استفاده از دستگاه های نشت یاب حرفه ای

خوشبختانه تکنولوژی در این زمینه نیز کمک کرده و با تولید دستگاه‌های نشت یاب کمک می کند تا بدون نیاز به تخریب دیوارها، بتواند محل دقیق نشتی لوله‌های آب خانه را بیابید. این دستگاه‌ها بسیار حساس هستند به گونه که حتی می تواند از روی ضخامت زیاد مصالح ساختمانی، ریزترین امواج مربوط به ترکیدگی لوله‌ها و نشتی آب را تشخیص دهد در نتیجه به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید عیب از کجا نشات گرفته است.

3. بررسی تغییر رنگ دیوارها

البته شما می توانید از روی تغییر رنگ دیوارها هم متوجه شوید که بخشی از خانه با مشکل نشتی لوله‌های آب خانه مواجه شده است. زرد شدن رنگ دیوار به خصوص بر روی دیوارهایی که گچی هستند می توانند شاهد خوبی بر این ماجرا باشند.

 

اهمیت یافتن نشتی لوله‌های آب خانه:

در صورتی که بخشی از از خانه دچارنشتی لوله‌های آب خانه شده باشد اگر سریعا این مشکل شناسایی نشده و رفع نگردد، عوارض زیر را به دنبال خواهد داشت:

گسترش رطوبت به سایر قسمت‌ها و در نتیجه سست شدن متریال ساختمانی
شیوع بیماری‌ها و میکروب‌ها در بافت مرطوب که باعث ایجاد آلرژی در محیط به ویژه برای کودکان خواهد شد.
کاهش ایمنی ساختمان به دلیل احتمال ریزش
احتمال نشت رطوبت به ساختمان های کناری و در نتیجه خسارت به آن‌ها

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید